Nawigacja

Aktualności

Premiera rozszerzonej wersji „Gry Szyfrów”

Do tej pory w „Grę Szyfrów” zagrało 300 tys. osób, z czego z platformy STEAM została już pobrana przez 100 tys. graczy. Bolszewickie szyfry łamią zarówno polscy, jak i zagraniczni gracze ze USA, Wielkiej Brytanii czy Chin. Najnowsza wersja „Gry Szyfrów” została wzbogacona nie tylko o język migowy (polski i amerykański), ale również o dodatkowy level, którego poziom skomplikowania i czasu rozgrywki jest równy niemalże całemu wcześniejszemu gameplayowi!

W ramach nowej misji rolą gracza będzie wejście do tunelu kolejowego, znalezienie właściwej ścieżki w sztolni, rozwiązanie zagadek, aby ostatecznie wysadzić bolszewicki pociąg – jest to rozwinięcie wątku ze Stefanem Kajderowiczem w roli głównej. To jeden z wielu bohaterów zwycięskiej wojny polsko-bolszewickiej z 1920 r. Podczas ataku na Korosteń, zniszczył dwa mosty, odcinając drogę odwrotu sowieckim Pociągom Pancernym „Groza” oraz „Kommunar”.

Ponadto do pierwszej misji dodano minigrę polegającą na nadaniu komunikatu alfabetem Morse’a i wydłużono zagadkę z szyfrem Delegat. Szacujemy, że całość wydłuży rozgrywkę o ok. 1,5 h! Rozbudowie uległa również oprawa muzyczna, za którą odpowiada Przemysław Treszczotka z Opery Bałtyckiej w Gdańsku.

Światowa premiera Gry Szyfrów miała miejsce pod koniec kwietnia 2022 r. na PAX East w Bostonie - na jednych z największych targów gamingowych na świecie. Ponadto gra była prezentowana na różnych imprezach ze świata elektronicznej rozrywki (PAX West, gamescom, Women in Tech Summit itp.). Zainteresowanie Grą Szyfrów przerosło najśmielsze oczekiwania. Do tej pory zagrało w nią 300 tys. osób, z czego z platformy STEAM została już pobrana przez 100 tys. graczy.

„Gra szyfrów” to projekt gamingowy przygotowany jako gra FPP (first person perspective), składająca się z pięciu misji. Opisują one przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Każdy z nas może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób wciela się w autentyczne postacie żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 r., uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem.

Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowane wydarzenia historyczne, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Ta pierwszoosobowa gra 3d z elementami skradania oraz rozbudowanymi zagadkami wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 r., kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową.

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka „Gra Szyfrów” do końca bieżącego roku kalendarzowego zostanie dodana do programu nauczania jako treści rekomendowane. W ten sposób stanie się częścią programu edukacyjnego w polskich szkołach i zarówno nauczyciele, jak i uczniowie będą mieli okazję w nią zagrać.

Grę można bezpłatnie pobrać ze strony Ministerstwa Edukacji i Nauki lub z platformy STEAM. Ponadto jest dostępna w Sklepie Play oraz w AppStore. Gra działa na goglach VR, PC z systemem Windows oraz urządzeniach mobilnych obsługiwanych przez iOS i Android.

  • BNT Screen PL Artboard 2 copy
  • BNT Screen PL Artboard 3 copy
  • BNT Screen PL Artboard 4 copy
  • BNT Screen PL Artboard 5 copy
  • BNT Screen PL Artboard 6 copy
  • BNT Screen PL Artboard 7 copy
  • BNT Screen PL Artboard 8 copy
  • BNT Screen PL Artboard 9 copy
  • BNT Screen PL Artboard 10 copy
  • BNT Screen PL Artboard 11 copy
  • BNT Screen PL Artboard 12 copy
  • BNT Screen PL Artboard 13 copy
do góry